Tuesday, March 29, 2011

Pindah Lagi..

Mesej masuk pagi tadi membuat aku terkedu. Mesejnya mudah, kali ini dia akan pindah lagi...nun jauh di Perlis. Sedih yang dulu sewaktu dia berpindah dari daerah sama denganku, ke daerah yang berjarak hanya dua jam perjalanan, belum pun hilang....kali ini dia makin menjauh. Jarak dua belas jam perjalanan atau mungkin lebih dari itu akan aku tempuh andai aku mahu berziarah ke sana. Allahu....

Dia salah seorang teman rapatku. Banyak yang aku dan dia kongsi bersama terutama tentang proses kehidupan yang sama2 kami lalui, lebih2 lagi tentang anak2, juga tentang bagaimana kehidupan seorang hamba Allah itu menjalani kehidupan.....perbincangan yang tidak pernah habis setiap kali kami bertemu.

Solat dan doaku panjatkan kepada-Nya... agar ada hikmah di sebalik perpindahan ini. Airmata? Aku ingin menahannya, tapi aku tidak berjaya...

No comments: