Wednesday, November 26, 2008

Abang dah besar...

Alhamdulillah, hari ni hari ke-4 selepas abang bersunat. Dah mula baik dan dah tak meraung2 lagi di bilik air. Senak perut kami dibuatnya. Raungannya umpama didera. Mujur ayahnya seorang yang sabar. Fobianya pada kesakitan kadang2 melampau. Maka setiap hari inilah doa saya pada-Nya,"Ya Allah, berikan kekuatan untuk anakku melawan rasa takut pada kesakitan", dan akhirnya Dia memperkenankan doa saya hari ini, alhamdulillah. "Macam umi la..hehe", usik suami. (Kalau mak tahu ni, mesti mak pun kata, "Macam engkau le..."). Betul lah tu....


"Abang dah besar la, mi. Abang dah tak susah nak buka sinki dapur, umi kata hari tu sapa dah bersunat dia cepat tinggi, kan?", ceria dia bercerita pada saya pagi tadi.

"Bagus la, tapi kena jadi macam orang besar juga la...tak asyik nak menangis setiap kali sakit. Dah besar kena tahan sakit la", mula la nak membebel....

Suami saya pun dah mula bernafas lega, "Aduhhh...macam nak demam ayah, mi", katanya pada hari pertama abang bersunat. Bukan suami sahaja rasa begitu, saya di rumah pun tak senang duduk dibuatnya. Hati tak berhenti berdoa.

Alhamdulillah. Selesai satu tanggungjawab ibu dan bapa...ada baaaaanyakkk lagi tanggungjawab yang mesti dilaksanakan.

"Ya Allah, jadikanlah anak2 kami anak2 yang soleh. Ameen."

1 comment:

nurhuda_cahayapetunjuk said...

Assalamualaikum..

apa khabar kak?.

Tersenyum huda membaca coretan akak ni...huda tak pernah menjaga adik2 yg bersunat ni. adik pun dah besar..:)

insyaAllah segalanya dipermudahkan Allah...:)